احادیثی از امام مهدی (عج)
تماس با مدیر

نام و نام خانوادگي:
پست الکترونيکي: 
                 
پیوندهای وبگاه
» شبهه ای مفصل در حادثه کربلا
» جستجوگر خبری شنیدی
» معاد
» مرجع شناخت فراماسونری
» تا شهدا
» مذهبی
» تبادل لینک 4 طرفه
» ورزقان نیوز (وطنیم)
» امر به معروف و نهی از منکر
» لبیک یا حسین (ع) ...
» شمیم یاس
» محسن رامشگر
» عاشق خاندان اهل بیت علیه السلام
» منتظران ظهور
» وصال يار (غریبه آشنا)
» شیعه
» وبلاگ مسجد حضرت بقیه الله الاعظم (عج)
» دست پنهان شیطان
» سیره شهدا
» "عنوان مولا مهدی گل یاس"
» پایگاه مداحی کربلایی محسن احمدی
» دانلود مداحی و مولودی
» مقتدر مظلوم
» اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان دليجان
» دانلود نوحه
» هِیئت انصار المهدی
» درباره ی امامان وپیامبران وشهیدان و...
» مطهرونی ها بشتابید
» گلچین کلیپ های مذهبی
» پایگاه شهید روحانی
» بسیج دانشجویی شهرستان قائمشهر
» خاکریز نور
» پایگاه مقاومت بسیج قمر بنی هاشم ترکمحله
» بسیج:پایگاه دینداری... بسیجی:پاسدار دین
» عاشوراییان زنجان
» سلاله طه (عج)
» مسافر جبهه
» جی پی اس موتور
» جی پی اس مخفی خودرو

درباره ما

با سلام خدمت شما آدرس مسجد تالارپشت شهرستان قائمشهر به شرح زیر می باشد. آدرس مسجد : مازندران-شهرستان قائمشهر-خ تهران-روستای تالارپشت سفلی- مسجد حضرت رسول اکرم(ص) آدرس ایمیل جهت تماس با مدیر: paygah-gomnam@mailsara.ir
نویسندگان
پیوندهای روزانه
طراح قالب
شهدای کازرون
دیگر امکانات
ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 4173
بازدید کل : 256171
تعداد مطالب : 63
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده توسط شهدای گمنام در یک شنبه 12 آذر 1392 و ساعت 10:40 |

 

 احادیثی از امام مهدی (عج)

 

 

1. نفع بردن از من در زمان غيبتم مانند نفع بردن از خورشيد هنگام پنهان شدنش در پشت ابرهاست و همانا من ايمني بخش اهل زمين هستم ، همچنانکه ستارگان ايمني  بخش اهل آسمانند . (بحار الأنوار ، ج 53، ص 181.)

2. تصرف کردن در مال ديگري بدون اجازه صاحبش جايز نيست .

(وسائل الشيعة ، ج 17، ص 309.)

 

3.من ذخيره خدا در روي زمين و انتقام گيرنده از دشمنان او هستم .

(تفسير نور الثقلين ، ج 2 ، ص 392.)

 

3. ملعون است ، ملعون است کسي  که نماز مغربش را به تأخير بيندازد ، تا زماني که ستارگان آسمان پديدار شوند .  (بحار الأنوار ، ج 52، ص 15.)

 

5.هيچ چيز مانند نماز بيني  شيطان را به خاک نمي مالد ، پس نماز بگزار و بيني شيطان را به خاک بمال . (بحار الأنوار ، ج 53، ص 182.)

 

6. ملعون است ، ملعون است ، کسي  که نماز صبحش را به تأخير بيندارد ، تا زماني که ستارگان آسمان محو شوند . (بحارالأنوار ، ج 52، ص 16.)

 

7. هر يک از پدرانم بيعت يکي از طاغوتهاي زمان به گردنشان بود ، ولي من در حالي قيام خواهم کرد که بيعت هيچ طاغوتي به گردنم نباشد . (بحار الأنوار ، ج 53، ص 181.)

 

8. من آخرين جانشين پيامبر هستم ، و به وسيله من است که خداوند بال را از خاندان و  شيعيانم دور مي سازد. (بحار الأنوار ، ج 52، ص 30.)

 

9. هر کس در اجراي اوامر خداوند کوشا باشد ، خدا نيز وي را در دستيابي به حاجتش ياري مي کند .

(بحار الأنوار ، ج 51، ص 331.)

 

10. سنت تخلف ناپذير خداوند بر اين است که حق را به فرجام برساند و باطل را نابود کند ، و او بر آنچه بيان نمودم گواه است . (بحار الأنوار ، ج 53، ص 193.)

 

11. براي زود فرارسيدن فرج ( و ظهور ما ) زياد دعا کنيد ، که آن همان فرج و گشايش شماست .

(کمال الدين للصدوق ، ج 2 ، ص 485.)

 

12. اگر خواستار رشد و کمال معنوي  باشي هدايت مي شوي ، و اگر طلب کني مي يابي .

(بحار الأنوار ، ج 51، ص 339.)

 

13. ما در رعايت حال شما کوتاهي نمي کنيم و ياد شما را ازخطر نبرده ايم ، که اگر جز اين بود گرفتاريها به شما روي مي آورد و دشمنان شما را ريشه کن مي کردند . پس از خدا بترسيد و ما را پشتيباني کنيد .

(بحار الأنوار ، ج 53، ص 175.)

 

14.و اما در پيشامدها و مسايل جديد به راويان حديث ما مراجعه کنيد ، زيرا که آنان حجت من بر شما هستند و من حجت خدا بر آنان هستم . (بحار الأنوار ، ج 53، ص 181.)

 

15.اگر از خداوند ( صاحب عرت و جلال ) طلب آمرزش کني ، خداوند تو را مي آمرزد . (بحار الأنوار ، ج 51، ص 329.)

 

16. همانا خدايتعالي مردم را بيهوده نيافريده و بدون تکليف و جزا رهايشان نکرده است .

(الغيبة للشيخ الطوسي ، ص 174.)

 

17. هر يک از شما بايد به آنچه که او را به محبت ما نزديک مي سازد عمل کند ، و از آنچه که مورد پسند ما نيست و ما را خشمناک مي سازد دوري جويد .  (الإحتجاج للطبرسي ، ج 2 ، ص 324.)

 

18. خداوندا ! وعده اي را که به من داداه اي ، برآورده کن و امر قيام مرا تمام فرما . قدمهايم را ثابت بدار و در سايه قيام من ، جهان را پر از عدل و داد کن .  (بحار الأنوار ، ج 51، ص 13.)

 

19. شهادت مي دهم که معبودي جز خداي يکتا نيست و ملائکه آسمان و صاحبان علم نيز شهادت مي دهند ، آن خدايي  که به عدل و داد قيام مي کند ، نيست خدايي جز او که مقتدر و حکيم مي باشد ، و همانا دين نزد خدا اسلام است . (بحار الأنوار ، ج 51، ص 16.)

 

20.ايمان خداوند عز و جل و بندگانش قرابت و خويشاوندي تيست ، و هر کس که مرا  انکار کند از من نيست .  (الغيبة للشيخ الطوسي ، ص 176.)

 

21. پناه به خدا مي برم از نابينايي  بعد از روشن بيني ، و گمراهي بعد از هدايت ، و از اعمال ناشايسته و اتنه هاي نابود کننده .  (بحار الأنوار ، ج 53، ص 190.)

 

22. شيعيان ما هنگامي به فرجام نيک و زيباي خداوند ميرسند که از گناهاني که نهي شده اند ، احتراز نمايند . (بحار الأنوار ، ج 53، ص 177.)

 

23. کفايت در کارها و عنايت و سرپرستي در همه امور را تنها از خدايتعالي خواهانم .  (بحار الأنوار ، ج 25، ص 183.)

 

24. قلبهاي ما جايگاه مشيت الهي است ، پس هر گاه او بخواهد ما هم مي خواهيم .  (بحار الأنوار ، ج 52، ص 51.)

 

25. اگر نبود که ما دوستار صلاح شما هستيم و به شما لطف و مرحمت داريم ، همانا به شما توجه والتفات نمي کرديم . (بحار الأنوار ، ج 53، ص 179.)

 

26. من مهدي هستم ، منم قيام گر زمان ، منم آنکه زمين را آکنده از عدل مي سازد ، آنچنان که از ستم پر شده بود .  (بحار الأنوار ، ج 52، ص 2 .)

 

27. ستمکاران پنداشتند که حجت خدا نابود شدني است ، در حالي که اگر به ما اجازه سخن گفتن داده مي شد ، شک و ترديد از ميان برداشته مي شد .  (بحار الأنوار ، ج 51، ص 4 .)

 

28. من صاحب حقم ... علامت ظهورم زياد شدن آشوب ها و فتنه هاست .

(بحار الأنوار ، ج 51، ص 320.)

 

29. علم و دانش ما به خبرهاي  شما احاطه دارد و چيزي از اخبار شما بر ما پوشيده نمي ماند .

(بحار الأنوار ، ج 53، ص 175.)

 

30. دين از آن محمد (ص ) و هدايت از آن علي امير المؤمنين (ع ) است ، زيرا هدايت مال اوست و در نسل او مي ماند تا روز قيامت .  (بحار الأنوار ، ج 53، ص 160.)

 

31. کسي که نسبت به ما ظلم ورزد ، از جمله ستمکاراني است که مشمول لعنت خدا است ، چرا که خدا فرموده است : " آگاه باشيد که لعنت خدا بر ستمکاران است " . (بحار الأنوار ، ج 53، ص 182.)

32. من و تمامي پدرانم ... بندگان خداوند عز و جل هستيم .

(بحار الأنوار ، ج 25، ص 267.)

 

33. سجده شکر از لازم ترين و واجب ترين مستحبات است .

(بحار الأنوار ، ج 53، ص 161.)

 

34. هر گاه خداوند به ما اجازه دهتد که سخن بگوييم ، حق ظاهر خواهد شد و باطل سست و ضعيف شده و از ميان شما خواهد رفت . (بحار الأنوار ، ج 25، ص 183.)

 

35. دختر رسول خدا (ص ) براي من سرمشق و اسوه اي نيکوست . (بحار الأنوار ، ج 53، ص 180.)

 

36. زمان ظهور و فرج ما با خداست ، و تعيين کنندگان وقت ظهور ، دروغگويانند . (بحار الأنوار ، ج 53، ص 181.)

 

37. از خدا بترسيد و تسليم ما شويد و کارها را به ما واگذاريد ، برماست که شما را از سرچشمه سيراب برگردانيم ، چنان که بردن شما به سرچشمه از ما بود ، در پي کشف آنچه از شما پوشيده شده نرويد و مقصد خود را با دوستي ما بر اساس راهي که روشن است به طرف ما قرار دهيد .  (بحار الأنوار ، ج 53، ص 179.)

 

38. ظهوري نيست مگر به اجازه خداوند متعال ، و آن هم پس از زمان طولاني و قساوت دلها و فراگير شدن زمين از جور و ستم .  (الإحتجاج للطبرسي ، ج 2 ، ص 478.)

 

39. آگاه باشيد به زودي کساني ادعاي  مشاهده مرا خواهند کرد . آگاه باشيد هر کس قبل از " خروج سفياني " و شنيدن صداي آسماني ، ادعاي مشاهده مرا کند دروغگو و افترا زننده است حرکت و نيرويي جز به خداي بزرگ نيست . (الإحتجاج للطبرسي ، ج 2 ، ص 478.)

 

40. من باقيمانده از آدم و ذخيره نوح و برگزيده از ابراهيم و خلاصه محمد ( درود خدا بر همگي آنان باد ) هستم . (بحار الأنوار ، ج 52، ص 238.)

 

41. یکی از  خدمتکار حضرت مهدي عليه السلام گويد : آن حضرت به من فرمود : " آيا تو را در مورد عطسه کردن بشارت دهم ؟ " گفتم : آري . فرمود : " عطسه ، علامت امان از مرگ تا سه روز است . "

(بحار الأنوار ، ج 51، ص 5 .)

 

42. حق با ماست و در ميان ماست ، کسي جز ما چنين نگويد مگر آنکه دروغگو و افترا زننده باشد .

(بحار الأنوار ، ج 53، ص 191.)

 

43. همانا خداوند متعال ، کسي است که اجسام را آفريده و ارزاق را تقسيم فرموده ، او جسم نيست و در جسمي هم حلول نکرده ، " چيزي مثل او نيست و شنوا و داناست ." (الغيبة للشيخ الطوسي ، ص 178.)

 

44. خداوند با ماست و به جز ذات پروردگار به چيزي نياز نداريم ، و حق با ماست ،پس اگر کساني با ما نباشند ، هرگز در ما وحشتي ايجاد نمي شود ما دست پرورده هاي پروردگارمان ، و مردم دست پرورده هاي ما هستند . (الغيبة للشيخ الطوسي ، ص 172.)

 

45. دانش ، دانش ماست و از کفر کافر ، گزندي بر شما نيست . (بحار الأنوار ، ج 53، ص 151.)

 

46. اگر شيعيان ما - که خداوند آنها را به طاعت و بندگي خويش موفق بدارد - در وفاي به عهد و پيمان الهي اتحاد و اتفاق مي داشتند و عهد و پيمان را محترم مي شمردند ، سعادت ديدار ما به تأخير نمي افتاد و زودتر به سعادت ديدار ما نائل مي شدند . (الإحتجاج للطبرسي ، ج 2 ، ص 499.)

 

47. من از افرادي که مي گويند : ما اهل بيت ( مستقلا از پيش خود و بدون دريافت از جانب خداوند ) غيب مي  دانيم و در سلطنت و آفرينش موجودات با خدا شريکيم ،يا ما را از مقامي که خداوند براي ما پسنديده بالاتر مي برند ، از چنين افرادي نزد خدا و رسولش بيزاري مي جوييم . (الإحتجاج للطبرسي ، ج 2 ، ص 487.)

 

48. فضيلت دعا و تسبيح بعد از نمازهاي واجب در مقايسه با دعا و تسبيح پس از نمازهاي مستحبي ، مانند فضيلت واجبات بر مستحبات است . (الإحتجاج للطبرسي ، ج 2 ، ص 487.)

 

49.  سجده بر قبر جايز نيست . (الإحتجاج للطبرسي ، ج 2 ، ص 490.)

 

50.  وجود من براي اهل زمين سبب امان و آسايش است ، همچنان که ستارگان سبب امان اهل آسمانند . (بحار الأنوار ، ج 78، ص 380.)

 

51. به راستي که مقدرات خداوند متعال مغلوب مشود ، و اراده الهي مردود نگردد ، چيزي بر توفيق او پيشي نگيرد . (بحار الأنوار ، ج 53، ص 191.)

 

52. اما علت و فلسفه آنچه از دوران غيبت اتفاق افتاده است ، پس خداوند عز و جل در قرآن فرموده است : " اي مؤمنان از چيزهايي نپرسيد که اگر آشکار شود ، بدتان آيد . " (بحار الأنوار ، ج 78، ص 380.)

 

53. زمين خالي از محبت خدا نيست ، يا آشکار است و يا نهان . (کمال الدين للصدوق ، ج 2 ، ص 511.)

 

54. هر گاه علم و نشانه اي پنهان شود ، علم ديگري آشکار گردد ، و هر زمان که ستاره اي افول کند ، ستاره اي ديگر طلوع نمايد . (بحار الأنوار ، ج 53، ص 185.)

 

55. بار الها ! توفيق بندگي  و دوري از گناه و نيت پاک . شناخت حرام را به ما عطا فرما ، و با هدايت و استقامت در راهت گراميمان بدار . (المصباح للکفعمي ، ص 281.)

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



برچسب‌ها: احادیثی از امام زمان(ع) , امام مهدی ارواحنا فداه, احادیثی از امام دوازدهم,
منوی اصلی
آرشیو مطالب
موضوعات مطالب
برچسب‌ها